9 Şubat 2012 Perşembe

MOUSSE SOW'UN İLK RÖPORTAJI VE ÖZEL AÇIKLAMALARI

 

Fenerbahçe Televizyonu’nda canlı yayınlanan ’Günün Röportajı’ programında taraftarların sorularını yanıtlayan Moussa Sow, Beşiktaş maçında gerçekleştirdiği gol sevincinin anlamından, kişilik yapısına; Niang ve Dia’dan, Alex ve Aykut Kocaman’a; futbol anlayışından Fenerbahçe-Galatasaray maçlarına kadar bir çok konu hakkındaki düşüncelerini izleyicilerle paylaştı:


Fenerbahçe’deki hedefleri hakkında Sow, "Yıllardan beri yaptığımı gibi Fenerbahçe’de de her zaman daha ileriye gitmek istiyorum.Hedeflerime ulaşmam anlamında Fenerbahçe çok uygun ve büyük bir kulüp. Birkaç gündür buradayım ve kendimi çok iyi hissediyorum. Şimdiden adapte olduğumu söyleyebilirim" dedi.

Fenerbahçe’yi tercih sebebi hakkında ise Sow, "Avrupa’da beni isteyen çok kulüp vardı. Ama benim tercihim Fenerbahçe oldu. Çünkü Müslüman bir ülke ve aynı zamanda Fenerbahçe çok büyük bir kulüp, çok büyük oyuncuları var. Anelka buradaydı, Niang buradaydı ki; benim için çok özel bir oyuncudur. Issiar Dia da benim kardeşim ve o da burada oynuyor. Stattaki ambiyans ve tüm kulüple ilgili bana anlatılanlardan sonra bu kararı verdim. Gözlerimden anlaşılıyordur. Burada olmaktan çok mutluyum. Bu kararı verdiğimiz için ve burada olduğum için mutluyum" dedi.

Fenerbahçe’nin Avrupa’da bilinen bir kulüp olduğunu söyleyen Sow,"Fenerbahçe’nin tarihi, burada oynayan oyuncular, başarılar, stadının büyüklüğü Avrupa’da da biliniyor. 100 yıllık bir kulüp çok çok büyük oyuncuların forma giydiği çok büyük bir camia Fenerbahçe" diye konuştu.

Fenerbahçe tribünleri hakkında ise Sow, "Taraftarların coşkusu maçtan önceki ısınma hareketlerinde başladı. Isınma sırasında taraftarlar benim adımıtekrarladılar. Bunun, burada ısınma sırasında bir gelenek olduğunu da duymuştum. Arkadaşlarım onları selamlamak için 3 kere yumruğumu kaldırmamısöyledi. Ben de bunu öğrendim ve yaptım. İlk sefer için fena değildi" diye konuştu.

Futbolcu olmak isteyen gençlere tavsiyelerde de bulunan Sow, "Herşeyden önce futbolcu olma hayallerine her zaman inanmaları lazım ve ortaya çıkan her başarıdan mutlu olmalılar. Futbolun tüm kurallarına saygı duyup, mümkün olduğunca çalışıp, gidebildikleri yere kadar gitsinler. Çalışmakla her şey başarılır" dedi.

Kendi hayatı hakkında da bilgiler veren Sow, "Aslına basit bir hayat yaşayan bir kişiyim. Nazik bir kişi Sow. Yaşamayı çok seven, yaşama çok bağlıbiriyim. Doğayla iç içeyim. Aynı zamanda çekingen bir yapım var" dedi.

Yaşamı ve bugüne kadarki futbol kariyeri hakkında bilgiler veren Sow, Niang ve Dia hakkında ise "2 yıldan beridir onu daha iyi tanıyorum. Kendisine çok saygım var. Özellikle onun forması istedim ve 7 numaralı formayı giyiyorum burada. Çok gol atan Marsilya’da başarılı olan bir futbolcu. Sonra Fenerbahçe’ye geldi. Kalabilirdi ama gitti. Niang Fenerbahçe’yu çok özlediğini bana söylüyor. Takımdan, oyunculardan, stattan özellikle bahsediyor. Dia benim burada olmama benden daha çok seviniyor, çok mutlu. Onu uzun zamandır tanıyorum, çok yakınız ve çok iyi anlaşıyoruz. Beraber olmaktan da çok mutluyuz ve Fenerbahçe’ye çok şeyler katacağız. Evinde bana çok güzel bir ortam hazırladı. Şu anda onuna evinde kalıyorum" diye konuştu.

Programda Sow’un tercümanlığını yapan Futbol Takımımızın Medya Sorumlusu Orkun Yazgan ise Sow’un transferinde Dia ve Niang’ın olumlu referanslarının çok önemli olduğunu, Senegal kampında Fenerbahçe’nin çok sevildiğini ifade etti.

Gelir gelmez kebap ve köfteyle tanıştığını söyleyen Sow, İstanbul’dan da olumlu sözlerle bahsetti ve baklavayı çok sevdiğini söyledi. Sow, "Çok harika bir tatlı baklava ama Emre ’Onu çok yersen şişmanlarsın" dedi" diye konuştu.

Çubuklu formayı çok beğendiğini belirten Sow, "Lille’deyken Dia ve Niang bana Fenerbahçe forması hediye etmişlerdi. Daha öncesinde de ilk kez uçakta giydim. Çok beğendiğim bir forma" dedi.

Fransız ve Türk futbolu arasındaki farklar sorulduğunda ise Sow, "Çok kaliteli, iyi oyuncular var. Ekip olarak çok üst düzeydeler. Beşiktaş maçıyla gördüm ki son derece kalitesi yüksek bir lig Türkiye ligi. Niang da aynı şeyi söylüyordu. Mücadele anlamında, kontak anlamında temasın daha fazla olduğu bir lig. Niang da gelmeden önce bana ’Dikkat et. Yakın temasta oynayan çok oyuncu göreceksin’ demişti. Beşiktaş maçında hakemin çalmadığı pozisyonlar vardı. Ama bu benim için bir bahane değil. Hemen Türkiye ligine adapte olmam gerektiğini biliyorum" diye konuştu.

Beşiktaş maçında attığı golden sonraki hareketi hakkında ise Sow, "Beşiktaş’a karşı gol attığım içim Allah’ıma bir teşekkür sembolü olarak o secdeyi yaptım. Allah’a ve İslam dinine inanıyorum. Söyleyeceklerim budur. Maçlardan önce de dua ediyorum" dedi.

Türkçeyi mümkün on olduğunca öğrenmek istediğini belirten Sow, "Niang bana Aykut hocadan çok bahsetti. İyi bir teknik direktör olduğunu ve onunla daha fazla çalışma şansı bulamadığı için üzüldüğünü söyledi. Çok kısa zamandır buradayım ama çok olumlu görüşlerim var kendisi hakkında. Maçta gördüm, taktik anlamda ve oyuncularıyla bağı anlamında çok iyi olduğunu söyleyebilirim" dedi.

Alex ile ilgili ise Sow "Sanırım 7 yıldan beridir burada. Fenerbahçe için çok önemli bir oyuncu ve ben de şu döneme onunla oynayacağım için çok mutluyum. Daha sonraki maçlarda daha iyi anlaşacağımızı biliyorum. Tüm çalışmalarımız bu yönde" dedi.

Galatasaray-Fenerbahçe maçları hakkında ise Sow,"Yaşadığım bölgede çok Türk arkadaşım vardı. Uzun zamandan beri onlar anlatıyordu ve bu maçlarıbiliyorum. Bu arkadaşlarım Fenerbahçe ile anlaştığımı öğrendiler ve inanamadılar" diye konuştu.
Oyunculuk özellikleri hakkında ise Sow, "En sevdiğim tarafım gol atmak. Futboldan keyif almak isterim. Futbol kişisel değil, kolektif bir oyundur. Maç kaybetmeyi sevmeyen bir yönüm var" dedi.

Sow, şu ana kadarki Fenerbahçe izlenimlerini ise, "İlk dakikadan itibaren beni çok iyi karşıladılar, konukseverlik sergilediler. Havaalanında taraftarlar vardı. Hasan Çetinkaya ve yöneticilerimiz aynı şekilde çok önemli bir rol oynadılar. Sonuç olarak mükemmel ve olumlu şeylerden bahsetmek istiyorum. Herkes bize, çok kibar nazik davranıyor. Tek kelimeyle mükemmel" cümleleriyle aktardı.
Dünyanın en iyi üç futbolcusunu sayması istendiğinde ise Sow, "Günümüzden bahsetmek istiyorum., Bana göre en iyi 3 futbolcu Ronaldo, Messi ve Eto’o. Herkes saymaya başlarken Messi’den başlıyor ama ben Cristiano’dan başlamayıtercih ediyorum" dedi.

Son olarak taraftarlara seslenen Sow, "Taraftarlarımıza ilk günden beri beni en iyi şekilde karşıladıkları için sonsuz teşekkürler. Mesajları bana son derece mutlu etti" dedi.

1 yorum:

  1. LG Communities supplies budget-friendly Personal computer Assist along with Handled THE ITEM Products and services for corporations all through Dallas, Garland along with Plano spot.LG Networks provides budget-friendly Computer Support and Managed IT Services for companies throughout Dallas, Garland and Plano area.IT OutsourcingIT Outsourcing Dallas

    YanıtlaSil